Jest decyzja o budowie drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz-Toruń
Realizacja tych inwestycji w modelu PPP zakłada, że partner prywatny zaprojektuje i wybuduje drogi, a następnie będzie utrzymywał je przez określony czas (np. 30 lat). W zmian strona publiczna zobowiąże się do wnoszenia cyklicznej opłaty za dostępność. Szczegółowe warunki realizacji umowy zostaną wynegocjowane pomiędzy stronami.
Zastosowanie modelu PPP w tym przypadku nie wiąże się z wprowadzeniem opłat dla kierowców samochodów osobowych.
Cieszę się, że najważniejsza inwestycja w regionie będzie realizowana. Dwa kluczowe miasta województwa uzyskają szybkie połączenie drogowe. Od początku pełnienia funkcji wojewody zabiegałem miedzy innymi wraz z parlamentarzystami PiS o to zadanie. Liczne spotkania i rozmowy przyniosły pozytywny efekt. To nasz wspólny sukces – komentuje decyzję wojewoda Mikołaj Bogdanowicz
Ministerstwo Infrastruktury, które jest odpowiedzialne za realizację projektów na drogach krajowych, przeprowadzi szczegółowe analizy finansowe. Ich celem będzie przygotowanie dokumentacji do negocjacji z potencjalnymi partnerami.
Równocześnie zostaną przeprowadzone konsultacje z europejskim urzędem statystycznym EUROSTAT w celu wypracowania takiej struktury podziału zadań i ryzyk w inwestycjach, by zobowiązania strony publicznej nie były zaliczane do długu publicznego. Uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT w zakresie długu publicznego jest warunkiem umożliwiającym wybór partnera i zawarcie umowy PPP.