Coraz bliżej realizacji całej trasy Via Baltica: podpisana umowa na odcinek Śniadowo-Łomża Południe

Autor: Podlaski UW 2018-02-11 10:17:05
380 mln zł – tyle będzie kosztował projekt i budowa około 17 km trasy S61 Via Baltica od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe. W piątek w Śniadowie, w obecności wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza i wojewody podlaskiego Bohdana Paszkowskiego, podpisano umowę z wykonawcą tej inwestycji.

Drogę w ramach międzynarodowej trasy Via Baltica, łączącej Polskę z krajami bałtyckimi zbuduje i zaprojektuje wybrana w przetargu firma POLAQUA sp. z o.o. 17 km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 powstanie od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe. Inwestycja warta 380 mln zł obejmuje m.in. budowę węzła Śniadowo, 14 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt) oraz 2 miejsca obsługi podróżnych.

Wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz powiedział, że „za dwa, trzy miesiące” będą przygotowane przez GDDKiA do realizacji dwa kolejne odcinki Via Baltica i wówczas „cały region będzie miał skomunikowanie z Warszawą, a tym samym z całą Europą Zachodnią”.

Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wyraził nadzieję, że „wszystkie oczekiwania związane z budową Via Baltica się spełnią”. Wymienił rozwój gospodarczy, społeczny, kulturalny regionu. Podobnie jak wszyscy lokalni samorządowcy, deklarował wszelką współpracę w trakcie realizacji inwestycji.

Obok wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza, wojewody podlaskiego Bohdana Paszkowskiego na uroczystości obecni byli: dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Wojciech Borzuchowski, przedstawiciel ministerstwa inwestycji i rozwoju, podlascy samorządowcy i parlamentarzyści.

Via Baltica w budowie

Na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” przewidziano 31 miesięcy (do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych 15 grudnia – 15 marca). Oddanie do ruchu odcinka Śniadowo – Łomża jest planowane na koniec 2020 roku.

Podlaski fragment Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna to 90,9 km. To sześć inwestycji. Brakuje jeszcze umowy z wykonawcą prawie 13 km odcinka węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – do węzła Kolno (bez węzła). Przetarg jest w toku - podaje GDDKiA.

Trwają prace przy budowie drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna, obwodnicy Suwałk, odcinka Suwałki-Budzisko (granica z Litwą).

Następną umową dotyczącą Via Baltica w Podlaskiem będzie ta dotycząca głównego fragmentu obwodnicy Łomży, czyli odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u