S7 - ekspresowo omijamy Radom

Autor: Mazowiecki UW 2018-10-21 19:59:03
Co najmniej kilkanaście minut, a w godzinach szczytu nawet kilkadziesiąt, zaoszczędzą kierowcy podróżujący S7 z Warszawy na południe kraju. Od 19 października 2018 r. mogą skorzystać z blisko 25-kilometrowej obwodnicy Radomia omijającej miasto po jego zachodniej stronie. To kolejna zakończona inwestycja na dawnym Trakcie Krakowskim, łączącym byłą i obecną stolicę Polski, wytyczonym w czasach Królestwa Polskiego przez Dyrekcję Jeneralną Dróg i Mostów.

Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych dróg w Polsce. Łączy porty Trójmiasta z Warszawą, Krakowem i południem Polski. Priorytetem Ministerstwa Infrastruktury jest jej jak najszybsze ukończenie, bo jest to też jedna z najbardziej obciążonych polskich dróg. Dla mieszkańców Radomia i kierowców przejeżdżających przez miasto w ruchu tranzytowym nowa obwodnica będzie dużym ułatwieniem, zwiększy też komfort podróżowania i wpłynie na wzrost bezpieczeństwa – powiedział Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas otwarcia trasy. W wydarzeniu wzięli udział także: Wojewoda Mazowiecki, Zdzisław Sipiera, Wicewojewoda Mazowiecki, Artur Standowicz oraz Krzysztof Murawski, Kierownik radomskiej Delegatury MUW.

Dwujezdniową obwodnicę Radomia poprowadzono po nowym śladzie po zachodniej stronie miasta. Ekspresowa obwodnica płynnie łączy się z oddanymi wcześniej odcinkami S7 przed i za miastem. Komunikację z siecią dróg umożliwiają cztery węzły: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. W ramach inwestycji wybudowano 27 obiektów mostowych, drogi dojazdowe, dwa miejsca obsługi podróżnych, nowy obwód utrzymania drogi, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

Koszt robót budowlanych to ok. 728, 2 mln zł, z czego ok. 402 mln zł to dofinansowanie ze środków Unię Europejskiej w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

S7 z Warszawy do Krakowa

Od ubiegłego roku kierowcy korzystają z odcinka od obwodnicy Radomia do granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego (ok. 22 km) i od Jędrzejowa do granicy z woj. małopolskim (ok. 20 km). Kierowcy korzystają też z niemal z połowy budowanego właśnie odcinka Chęciny-Jędrzejów (ok. 21 km). Oddana do użytku obwodnica Radomia to niejedyny realizowany obecnie fragment S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem. W 2020 zakończy się budowa odcinka od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej (ok. 8 km).

GDDKiA podpisała już umowy z wykonawcami odcinków od Szczepanowic do Nowej Huty (21 km) oraz na nowy wylot z Warszawy do obwodnicy Grójca (ok. 29 km). W przygotowaniu jest ostatni fragment S7 od granicy woj. małopolskiego do Szczepanowic (24 km). Kierowcy ukończoną ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa pojadą pod koniec 2022 r.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u