Laureaci konkursu Gdyński Biznesplan 2014

Autor: źródło -UM Gdynia 2014-06-05 14:03:41
Nazwy tych firm i ich twórców warto zapamiętać. Być może kiedyś staną się wielkimi przedsiębiorstwami odnoszącymi sukcesy w Polsce lub nawet zagranicą. W poniedziałek 2 czerwca 2014 roku poznaliśmy zwycięzców 12. edycji konkursu dla przedsiębiorczych Gdyński Biznesplan. Uroczystość odbyła się w Pomorskim Parku-Naukowo-Technologicznym.
Pierwsze miejsce i czek na 20 tysięcy złotych zdobył Damian Karczewski, za biznesplan firmy VR ONE (www.vrone.pl) tworzącej indywidualne prezentacje oraz wizualizacje z użyciem wirtualnej rzeczywistości dla średnich i dużych firm oraz organizacji. Technologia ta może być zastosowana między innymi przez deweloperów czy projektantów wnętrz do przedstawienia swoich projektów.

Drugie miejsce i 15 tysięcy złotych zdobyli Jan Radzikowski, Tomasz Grzechnik, Konrad Słoniewski, Tomasz Główka za ISIVI (http://isivi.pl/), czyli pierwszy inteligentny portal pracy i rozwoju osobistego. Strona wspomaga proces rekrutacji i umożliwia dopasowanie stron rynku pracy poprzez zestawienie kompetencji kandydatów z wymaganiami firm, a narzędzia wykorzystane w serwisie pomagają zaplanować karierę.

Nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych za trzecie miejsce otrzymał Konrad Klepacki za projekt „Barobot" (www.barobot.com), czyli robota serwującego drinki. Urządzenie działa w zasadzie jak automatyczny ekspres do kawy, wystarczy tylko wybrać jeden z napoi, a automat samodzielnie odmierzy proporcje.

Jury przyznało dwa równorzędne wyróżnienia, a otrzymali je: Joanna Bielenica za My Fancy Ride (www.myfancyride.com) - nieszablonowe kamizelki odblaskowe dla pań oraz Marcin Kreft z firmy NANO, zajmującej się projektowaniem i produkcją nowoczesnych prezentacji i makiet architektonicznych. Efekty można podziwiać między innymi w gdyńskim InfoBoxie.

„Ostatnie 15 lat to fundamentalna zmiana struktury gospodarczej Gdyni - z tradycyjnie opartej na gospodarce i przemyśle morskim, stała się miastem innowacji, małych i średnich przedsiębiorców, którzy bardzo udanie budują swój sukces biznesowy. Jednocześnie wpływają na charakter gospodarczy Gdyni. Otwartość, aktywność, przedsiębiorczość jaką się wykazują, zawsze były wpisane w geny miasta" - powiedział prezydent Wojciech Szczurek podczas uroczystości.

Biznesplany zgłoszone w konkursie oceniała komisja w składzie: Anna Stopka (przewodnicząca), Irena Muszkiewicz-Herok - Prezes Zarządu, Fundacja Gospodarcza w Gdyni (sekretarz), Elżbieta Hermann - Dyrektor Departamentu Sektora Publicznego i Projektów Finansowych, Nordea Bank Polska S.A., Irena Wróblak - Prezes Zarządu, Pomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o., Sławomir Koprowski - Prezes Zarządu, Pomorski Fundusz Pożyczkowy Sp. z o.o., Anna Borkowska - Dyrektor, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni, dr Sergiusz Płoski - wykładowca na Wydziale Zarządzania, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni, dr Ewa Lechman - wykładowca na Wydziale Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańska, Łukasz Żelewski - Prezes Zarządu, Agencja Rozwoju Pomorza S.A., Katarzyna Gruszecka-Spychała - Prezes, Agencja Rozwoju Gdyni Sp. z o.o., Agata Witczak - Dyrektor Oddziału w Polsce REUTERS EUROPE S. A. - Thomson Reuters, Alicja Wróbel - z-ca Dyrektora, Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni, Andrzej Wojtal - Menadżer ds. Pożyczek, Polska Fundacja Przedsiębiorczości ze Szczecina, O/ Gdańsk, Tomasz Banel - Naczelnik, Wydział Polityki Gospodarczej i Nieruchomości, Urząd Miasta Gdyni.

W tegorocznej edycji „Gdyńskiego Biznesplanu" udział wzięły 562 osoby, które zgłosiły 572 oryginalne pomysły na biznes. Złożono 109 biznesplanów, zaś kilkunastoosobowemu Jury ich ocena zajęła blisko miesiąc! Do finału przedostało się jedynie 11 projektów najmocniejszych pod względem merytorycznym i mających zdaniem Jurorów największe szanse na realizację.

Idea konkursu, którego organizatorem jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, sprowadza się do umożliwienia realizacji pomysłów biznesowych przez ludzi, którzy albo nie mają jakichkolwiek doświadczeń na tym polu, albo niewielkie i niezbyt udane. Kluczem do powodzenia na rynku jest, bowiem dobry, oparty na sprawdzonych zasadach biznesplan.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u