Na Półwysep i Kaszuby z Gdyni koleją
Dzięki inwestycji, do Helu i Kościerzyny pojedziemy szybciej, bo na wyremontowanych torach pociągi będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h, a podróż, która dotychczas trwała dwie godziny skróci się nawet o 30 minut. Kolejarze zapowiadają także częstsze kursy, a większość połączeń będzie obsługiwana przez nowoczesny tabor - 6 zespołów spalinowych wyprodukowanych przez NEWAG z Nowego Sącza. Zostały one zakupione za ponad 50 milionów złotych przez województwo pomorskie w 2010 i 2011 roku. Dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosło prawie 29 milionów.
To jednak nie koniec. Po wakacjach prace w Korytarzu Kościerskim będą kontynuowane, ze względu na trasę nr 201 Kościerzyna - Gdynia, która stanie się częścią sieci Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Zakończenie tej inwestycji to pierwsza połowa 2015 roku.