Efekt Euro2012! Mamy coraz więcej turystów w Poznaniu

Autor: źródło-www.poznan.pl 2014-08-29 11:29:33
Niemcy, Brytyjczycy oraz Hiszpanie - to właśnie ta grupa gości zagranicznych najchętniej odwiedza stolicę Wielkopolski. Tak wynika z raportu oceniającego stan turystyki w aglomeracji poznańskiej w 2013 r. To pierwszy taki dokument, który powstał na podstawie danych Poznańskiego Barometru Turystycznego. Okazuje się, że w 2013 roku punkty informacji turystycznej w Poznaniu odwiedziło o 63% więcej turystów niż rok wcześniej.
Poznański Barometr Turystyczny, czyli zintegrowany system monitoringu zjawisk turystycznych w Poznaniu i okolicach rozpoczął funkcjonowanie w czerwcu 2012 roku. Projekt koordynowany przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną jest pierwszym i jak dotąd jedynym takim przedsięwzięciem realizowanym w Polsce. Podmioty zaangażowane w rozwój i tworzenie lokalnych produktów turystycznych udostępniają co miesiąc dane, dzięki którym uzyskiwane są aktualne, kompleksowe i wiarygodne informacje na temat stanu turystyki w aglomeracji poznańskiej. Partnerami projektu są punkty informacji turystycznej, obiekty noclegowe, muzea, Port Lotniczy Poznań-Ławica, Centrum Kultury Zamek, Termy Maltańskie i inne biletowane atrakcje turystyczne. Obecnie w systemie zarejestrowane są 63 podmioty.

Opublikowany raport prezentuje dane po pierwszym pełnym roku działania systemu. Na ich podstawie będzie można podjąć bardziej ukierunkowane działania promocyjne za granicą, oceniając jednocześnie ich efektywność.

Z raportu dowiemy się, że w ubiegłym roku nastąpił wzrost odwiedzin w punktach informacji turystycznej w porównaniu do roku 2012 aż o 63%. Najliczniejszą grupą odwiedzającą punkty są turyści z Niemiec (ponad 30% spośród turystów zagranicznych). Wielu jest także Brytyjczyków i Hiszpanów. Najbardziej popularne muzeum to Galeria Malarstwa i Rzeźby Muzeum Narodowego w Poznaniu, którą odsiedziało blisko 70 tysięcy osób. Z kolei z usług poznańskiego lotniska korzystało średnio 113 tysięcy osób miesięcznie.

W raporcie znalazła się też część poświęcona akcji "Poznań za pół ceny". To wybrane informacje z badań prowadzonych przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wśród partnerów i klientów akcji w latach 2008-2013.

Warto dodać, że system wciąż się rozwija. W 2014 roku dołączyli do niego nowi partnerzy, a w systemie pojawiła się część poświęcona turystyce biznesowej. Dlatego kolejny raport, który zostanie opublikowany w kwietniu 2015 roku, będzie wzbogacony o wyniki badań ankietowych turystów, które określą ich profil, portfel wydatków czy też rozpoznawalność atrakcji turystycznych.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u