Efekt Euro2012! Mamy coraz więcej turystów w Poznaniu
Opublikowany raport prezentuje dane po pierwszym pełnym roku działania systemu. Na ich podstawie będzie można podjąć bardziej ukierunkowane działania promocyjne za granicą, oceniając jednocześnie ich efektywność.
Z raportu dowiemy się, że w ubiegłym roku nastąpił wzrost odwiedzin w punktach informacji turystycznej w porównaniu do roku 2012 aż o 63%. Najliczniejszą grupą odwiedzającą punkty są turyści z Niemiec (ponad 30% spośród turystów zagranicznych). Wielu jest także Brytyjczyków i Hiszpanów. Najbardziej popularne muzeum to Galeria Malarstwa i Rzeźby Muzeum Narodowego w Poznaniu, którą odsiedziało blisko 70 tysięcy osób. Z kolei z usług poznańskiego lotniska korzystało średnio 113 tysięcy osób miesięcznie.
W raporcie znalazła się też część poświęcona akcji "Poznań za pół ceny". To wybrane informacje z badań prowadzonych przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wśród partnerów i klientów akcji w latach 2008-2013.
Warto dodać, że system wciąż się rozwija. W 2014 roku dołączyli do niego nowi partnerzy, a w systemie pojawiła się część poświęcona turystyce biznesowej. Dlatego kolejny raport, który zostanie opublikowany w kwietniu 2015 roku, będzie wzbogacony o wyniki badań ankietowych turystów, które określą ich profil, portfel wydatków czy też rozpoznawalność atrakcji turystycznych.