Gdańsk - Jedyne takie lekcje przedsiębiorczości w Polsce!

Autor: źródło - UM Gdańsk 2014-09-24 23:05:16
W Gdańsku rozpoczęły się zgamifikowane Lekcje Przedsiębiorczości! W środę 24 września w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER odbyła się Gra Miejska inaugurująca projekt organizowany wraz z Miastem Gdańsk. Zespół zwycięzców z Gimnazjum nr 8, stworzył projekt specjalnej czapki, która ułatwi zapamiętanie wszystkich pomysłów i myśli, jakie rodzą się w głowie Prezydenta Miasta Gdańska.
W wydarzeniu wzięli udział nauczyciele, nauczycielki oraz reprezentacje uczniów i uczennic z 6 gdańskich szkół, które zaangażowały się w pilotaż pierwszego w Polsce projektu zgamifikowanych Lekcji Przedsiębiorczości i będą w nim uczestniczyć w roku szkolnym 2014/2015.

– Gra Miejska została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich odbył się na poziomie szkolnym i polegał na kompleksowym opracowaniu projektu narzędzia, które mogłoby ułatwić pracę Prezydentowi Miasta przez zespoły szkół, biorące udział w projekcie Lekcje Przedsiębiorczości – mówi Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. – Dzięki nadesłanym do nas pomysłom, mogliśmy wybrać sześć drużyn, które zakwalifikowały się do drugiej części Gry. Kolejnym etapem było odwiedzenie sześciu partnerskich firm i instytucji: Kemiry w biurowcu Alchemia, Business Link w Olivia Business Center, Agencji Rozwoju Pomorza oraz Rocket Studio i Pitu-Pitu w gdańskim STARTERZE i wykonanie przygotowanych przez firmy zadań. Za każde z nich firmy przyznawały graczom punkty.

W Grze Miejskiej przewidziano dwa pierwsze miejsca w dwóch różnych kategoriach. W obu z nich zwyciężyła drużyna „Mróweczek” z gdańskiego Gimnazjum nr 5. Tuż za zwycięską drużyną była drużyna „Dram Team” z Gimnazjum nr 25, która otrzymała specjalne wyróżnienie. W rolę oceniającego wcieliła się Ewa Kamińska, zastępca prezydenta Gdańska. – Jestem zachwycona pomysłami wszystkich zespołów! Wyjątkowe było to, że każda drużyna potrafiła dostrzec w prezydencie nie tylko osobę, która ciężko pracuje, ale także człowieka, który powinien odpocząć, zatrzymać się i od czasu do czasu pomarzyć. Projekty narzędzi, które miałyby pomóc mu w codziennej pracy, zostały bardzo dobrze przemyślane i jestem przekonana, że każdy z nich mógłby z powodzeniem zostać wykorzystany przez prezydenta Gdańska – mówi Ewa Kamińska, zastępca prezydenta Miasta. – Wszyscy pomyśleli też o tym, by urządzenia, gdy się sprawdzą, mogłyby być używane także przez innych użytkowników. Młodzież wymyśliła też coś, co może być zaskakujące: że wszystkie projekty mają być od początku do końca wykonane w Polsce! To było obecne we wszystkich prezentacjach! Nadeszła pora, by to młodzież zaczęła uczyć dorosłych, co znaczy być przedsiębiorczym! Cieszę się, że nowy projekt Lekcji Przedsiębiorczości może nam to umożliwić.

– Młodzi ludzie zaskoczyli nas swoją energią do działania. Do zadań, które dla nich przygotowaliśmy, podeszli bardzo profesjonalnie i z dużym zaangażowaniem. Mogliśmy zobaczyć, jak dobrze weszli w swoje role i odpowiednio podzielili się pracą, która wymagała od nich praktycznego wykorzystania swoich umiejętności i wiedzy. Uczniowie doskonale poradzili sobie z przygotowaniem prezentacji dotyczącej zagadnień ekologicznych – mówi Linda Grimmius, Junior HR&Office Assistant w firmie Kemira.

– Już w pierwszym, szkolnym etapie okazało się, jak pomysłowa i kreatywna potrafi być nasza młodzież. Wśród nadesłanych do nas projektów znalazły się m.in. Documentus Optimus, czyli idealne biurko do pracy; Bankomat Przyszłości, który po wpisaniu przez użytkownika poziomu swego wykształcenia obrazuje jego przyszłe zarobki; Nożyczki, mogące obcinać dług publiczny oraz Maszynka Do Pieniędzy, którą można nosić na ręku. Wybór sześciu finałowych zespołów, które będą reprezentować szkoły w drugim etapie Gry, był naprawdę trudny – mówi Kinga Kuczyńska, menedżerka projektu Lekcje Przedsiębiorczości z gdańskiego STARTERA.

Narzędziem opracowanym przez zwycięski zespół, które ułatwi prezydentowi jego codzienną pracę, jest czapka, która ułatwi zapamiętanie wszystkich pomysłów i myśli, jakie rodzą się w głowie prezydentowi Miasta. Czapka została podzielona na sześć różnych części, które pełnią konkretne funkcje, np. kontrolną, która pozwala skoncentrować się na aktualnie wykonywanej pracy, relaksacyjno-rodzinną pozwalającą na odpoczynek czy sprawdzającą, która przewiduje reakcje mieszkańców na decyzję podjęte przez prezydenta. Dodatkowo, zwycięzcy Gry w kategorii PREZYDENT, zostali także zaproszeni jako organ doradczy na kolegium prezydenta.

A to wszystkie zespoły, które brały udział w inauguracji Lekcji Przedsiębiorczości:
LO nr IX, drużyna Gwiezdne Wieloryby, pomysł na „Zegarek z hologramem”
LO nr V, drużyna Ever, pomysł na „Implant wzmacniający mózg”
LO nr III, drużyna Dream Technology, pomysł na „Okulary wspomnień”
LO nr II, drużyna Sprytne Lisy, pomysł na Maszynę "Rozwiązywarkę problemów"
Gimnazjum nr 8, drużyna Mróweczki, „Czapka z 6 płatami”
Gimnazjum nr 25, drużyna Dream Team, „Poduszka relaksująco-masująca”
Lekcje Przedsiębiorczości to pilotażowy program Miasta Gdańsk i Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, którego celem jest zmiana sposobu uczenia przedsiębiorczości w gimnazjach i liceach, poprzez wykorzystanie mechanizmów gier angażujących uczniów i uczennice w proces kształcenia i rozwijania swoich kompetencji oraz postaw przedsiębiorczych. Po raz pierwszy metoda, jaką jest gamifikacja, została wykorzystana w edukacji szkolnej. Pilotaż projektu ma być pierwszym krokiem do wprowadzenia gamifikacji do edukacji w sposób systemowy.
Więcej na: www.lekcjeprzedsiebiorczosci.pl

© 2018 Super-Polska.pl stat4u