Innovation Teleport - nowa kampania zagraniczna Poznania
Głównym elementem kampanii "Innovation Teleport" jest interaktywna kapsuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w technice 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzona została interaktywna mapa Poznania, której funkcjonalności można odkrywać za pomocą specjalnej aplikacji. W ten sposób mieszkańcy Londynu, Paryża czy Berlina będą mogli przenieść się do stolicy Wielkopolski i samodzielnie odkrywać jej uroki.
Wirtualnymi przewodnikami po Poznaniu, w postaci trójwymiarowych modeli wirtualnych, będą lokalni liderzy biznesu, innowacji i kultury m.in. Grażyna Kulczyk, projektantka Anna Orska czy twórca znanej na całym świecie kostki Dice+ Michał Bąk. - Innovation Teleport jest niestandardowym zaproszeniem do odwiedzenia Poznania. Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, zastosowanym przy projekcie, w niestandardowy sposób akcentujemy dynamiczny rozwój naszego miasta, jego ofertę kulturalną, biznesową czy rekreacyjną - mówi prezydent Poznania, Ryszard Grobelny. - To jednocześnie okazja by pokazać, że na przestrzeni lat stolica Wielkopolski pod wieloma względami stała się nowoczesnym, dynamicznym miastem, krajowym liderem w dziedzinie technologii i że stawia się ją dziś w jednym rzędzie z najbardziej atrakcyjnymi europejskimi metropoliami - dodaje.
Miasto Poznań z projektem "Innovation Teleport" obecne będzie podczas najważniejszych branżowych wydarzeń w Europie, które co roku gromadzą liderów opinii i entuzjastów z dziedziny nowych technologii, biznesu i designu - Chcemy zaistnieć w świadomości nowych grup docelowych, zaprezentować im potencjał Poznania i pokazać, że w stolicy Wielkopolski nawet najodważniejsze wizje mają największe szanse powodzenia - mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. - Realizacja niestandardowych projektów, to z jednej strony konsekwentne budowanie wizerunku miasta, które podąża za trendami i w swoich działaniach promocyjnych korzysta z nowoczesnej technologii, a z drugiej szansa na przyciągnięcie do Poznania nowych zasobów: ludzi, idei i kapitału - dodaje.
Wystawa "Innovation Teleport" stanęła w nowej części Starego Browaru podczas rozpoczęcia 8. edycji Art&Fashion Forum. Do 19 października mieszkańcy stolicy Wielkopolski będą mogli przetestować możliwości interaktywnej kapsuły, a także poddać się procesowi skanowania w technice 3D.
Potem wystawa prezentowana będzie w trakcie Pioneers Festival w Wiedniu, festiwalu Mindtrek w fińskim Tampere, podczas Leaders Connected NOAH Conference w Londynie, w Berlinie podczas BITKOM Trendkongress oraz w Paryżu podczas LeWeb Conference. Zakończenie tegorocznej ekspozycji wystawy zaplanowane jest na grudzień w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.