Nowe standardy na Piotrkowskiej

Autor: źródło-www.uml.lodz.pl 2014-11-21 08:42:09
Oddział Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Łodzi przygotował „Księgę Standardów ulicy Piotrkowskiej”. Jest to podręcznik przeznaczony dla właścicieli i najemców lokali użytkowych przy ulicy Piotrkowskiej, a także projektantów oraz architektów działających w obszarze projektowania reklamy zewnętrznej, identyfikacji wizualnej sklepów i restauracji. Zawiera zasady dotyczące projektowania witryn na głównej ulicy miasta. W prosty i czytelny sposób, w oparciu o konkretne przykłady, zawierające informacje o stylu architektonicznym danej kamienicy pokazuje, jak za pomocą kilku elementów reklamowych stworzyć ciekawą i estetyczną wystawę, która w sposób skuteczny, a jednocześnie nieinwazyjny dla zabytkowej tkanki i przestrzeni miejskiej, przyciągnie uwagę przechodnia.
To opracowanie jest efektem kilkumiesięcznej pracy pod nadzorem Miejskiego Konserwatora Zabytków, które stanowi kompendium wiedzy o ulicy Piotrkowskiej, a przede wszystkim kompas dla wszystkich zainteresowanych. Ze strony miasta, przy okazji modernizacji zrobiliśmy wszystko dla podniesienia estetyki centrum, ale do tej pracy powinni się włączyć także przedsiębiorcy i właściciele kamienic – powiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Potrzeba uświadomienia kupców i mieszkańców, że skuteczna reklama nie musi być krzykliwa i agresywna, tym bardziej w tak szczególnym miejscu, istniała już od dawna. Jednak po ukończonym niedawno remoncie oraz wyposażeniu w stylowe elementy, ulica uzyskała historyczny charakter i elegancję, do której zupełnie nie pasuje jarmarczna atmosfera tworzona przez dotychczasowe reklamy.

„Księga standardów ulicy Piotrkowskiej”, to publikacja uniwersalna, a zawarte w niej przykłady i wskazówki będą przydatne dla wszystkich zainteresowanych poprawą estetyki i jakości przestrzeni publicznej w całym naszym mieście.

- Zależy nam na dobrej współpracy z najemcami, którym przekażemy ten swoisty podręcznik informujący, jak w sposób, spójny i estetyczny, a także zgodny ze stylami architektonicznymi budynków i otoczenia, reklamować swoje firmy – powiedziała Kamila Kwiecińska-Trzewikowska, Miejski Konserwator Zabytków, dodając, że jest to pierwsze w Polsce opracowanie tego typu.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u