Trwają intensywne prace na dworcu Łódź Fabryczna.

Autor: źródło-www.uml.lodz.pl 2014-11-28 08:19:07
Na poziomie -8 głównej hali dworcowej od strony wschodniej, będzie jedno z wejść i ciągi komunikacyjne dla pieszych, kasy biletowe oraz pomieszczenia dla usług komercyjnych. Poniżej, na poziomie -16, trwają już prace przy zbrojeniu płyty dennej, przygotowywanie podbudów pod elementy stacji i budowa peronów. Płyta denna zabezpiecza budowę przed przedostawaniem się wód podziemnych. W kilkunastu miejscach placu budowy ustawiono pompy, które wypompowują wodę i odprowadzają do tymczasowego kanału, a dalej do kolektora w okolicy starej fabryki Anilany i do rzeki Jasień - poinformował Piotr Grabowski z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Zakończyło się układanie gotowych, betonowych elementów prefabrykowanych, które od roku zwożono na plac budowy, a następnie z pomocą dźwigów montowano z nich główną konstrukcję dworca. Po stronie zachodniej, gdzie będzie wejście główne, odtwarzana jest już charakterystyczna fasada starego dworca. Przed frontem, wzdłuż ul. Nowoskładowej, poprowadzone zostaną tory tramwajowe. Znajdzie się tam również kilkudziesięciometrowy przystanek tramwajowy ze stylowym zadaszeniem. Tramwaj będzie jechał po stropie dworca.

Na budowie tunelu skończono wybieranie ziemi. Trwają prace konstrukcyjne, głównie związane z wylewaniem płyty dennej. Tunel prowadzi aż do ul. Niciarnianej, ale pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego do wydrążenia pozostało około 300 metrów. Te ostatnie prace będą skoordynowane ze wzmocnieniem i przebudową fundamentów wiaduktu.

Na przyszłym dworcu autobusowym jest już wyznaczonych ponad dwadzieścia stanowisk. Są rampy, drogi doprowadzające i dojazdowe do podziemnego parkingu na około tysiąc miejsc.

Na placu budowy każdego dnia pracuje około 1200 osób.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u