Nie ma edukacji bez relacji

Autor: Łukasz Czarnecki - Pacyński 2014-11-30 11:05:40
Jarosław Szulski, uczestnik grupy ekspertów Ministra Edukacji pracującej nad nowym modelem szkoły, odwiedził we wtorek 25 listopada Warmię. Ten „niekonwencjonalny pedagog”, który wsławił się w Polsce swoim odbiegającym od przyjętych standardów pojmowaniem roli nauczyciela – wychowawcy w szkole, spotkał się z nauczycielami dwóch placówek edukacyjnych: niekomercyjnej, niepublicznej szkoły wiejskiej w Lamkowie oraz Niepublicznego Gimnazjum nr 11 w Olszynie
W tych spotkaniach uczestniczyły także osoby z zewnątrz. Wielu Polakom leży przecież mocno na sercu stan polskiej szkoły, uwikłanej w różne zależności formalne i pozaformalne, które skutecznie blokują nie tylko jej ewolucję ale także możliwości rozwoju poddanych temu systemowi edukacji młodych ludzi. Jak stwierdził Szulski: „Wciąż wymaga się od nich głównie „Trzech P”: Punktualności, Posłuszeństwa, Powtarzania – kompetencji potrzebnych być może w fabryce, ale nie w warunkach przyszłej cywilizacji. Polska szkoła – zorganizowana według zasad średniowiecznego folwarku z jego panem - dyrektorem, nadzorcami – nauczycielami oraz chłopami – uczniami przygotowuje więc ludzi do życia w nieistniejącym świecie”.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u