Nowe suwnice dotarły do BCT
Suwnice zostały zbudowane przez wyłonioną w przetargu firmę Shanghai Zhenhua Heavy Industries. Zastąpią dwa podobne urządzenia uszkodzone w trakcie kolizji promu Stena Spirit w maju 2012 roku. Dołączą do czterech obecnie używanych w BCT suwnic - dwóch firmy Freuhauf-Paceso (z 1979 roku) i dwóch firmy Konecranes (z 2006 roku). Każda z nowych suwnic ma wysięg 48 metrów nad wodę, licząc od burty statku przy nabrzeżu i mogą udźwignąć towar ważący 60 ton. Umożliwia to obsługę statków do 19 rzędów kontenerów, co w praktyce przekłada się na pojemność ok. 13 000 TEU, a więc statków oceanicznych ponad dwukrotnie większych od tych, które obsłużyć może kanał Panamski. Pozwoli to na zwiększenie potencjału przeładunkowego Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, który jak już wcześniej informowaliśmy, notuje w tym roku rekordowe wyniki.
To nie ostatnie suwnice, które pojawią się w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Kolejne dwie przybędą do Gdyni w przyszłym roku. Poza tym BCT zakupi też m.in. 2 suwnice placowe, 2 suwnice kolejowe, 2 wozy podsiębierne, 6 terminalowych ciągników siodłowych. To część trwającego od 2012 roku programu inwestycyjnego, w ramach którego modernizowane są także place składowe i wdrażane nowe systemy informatyczne. Wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia prowadzona jest również rozbudowa terminalu kolejowego, która pozwoli na jednoczesną obsługę nawet trzech całych składów pociągowych.