Globalne marki, lokalne miejsca pracy – TPG w Katowicach

Autor: źródło-UM Katowice 2015-01-15 09:03:01
Nowy oddział Teleperformance Germany, zlokalizowany w Katowicach, zakończył rekrutację do pierwszego zespołu. 25 nowych pracowników katowickiego oddziału globalnego lidera w zakresie zarządzania relacjami z klientami, obsługuje klientów internetowego sklepu międzynarodowej marki sportowej. Równocześnie firma pracuje nad pozyskaniem nowych projektów i cały czas prowadzi rekrutację, oferując międzynarodowe standardy pracy. Docelowo w contact center zlokalizowanym w budynku Alder w Górnośląskim Parku Przemysłowym pracę ma znaleźć ok. 250 osób.
TPG w Katowicach, podobnie, jak i wszystkie inne oddziały Grupy Teleperformance, działa w oparciu o najwyższe standardy w branży, które zapewniają wysoką jakość obsługi klienta przy równoczesnej dbałości o satysfakcję pracowników zgodnie ze strategią Teleperformance zorientowaną na ludzi. Zakłada ona, że „zadowoleni pracownicy z zadowoleniem obsługują klientów, co w rezultacie przekłada się na zadowolenie naszych klientów biznesowych i ich udziałowców”. Takie podejście ma pozytywny wpływ zarówno na satysfakcję pracowników, jak i klientów. Właśnie rozpoczyna się kolejne success story – mówi Thomas Güther, CEO Teleperformance Germany. Kilka miesięcy temu temu podczas kampanii „Zaangażujmy Śląsk” lokalna społeczność starała się pokazać potencjał Katowic jako dobrego miejsca na lokalizację nowej inwestycji. TPG zaprezentowało się na targach pracy dla kandydatów posługujących się językiem niemieckim. Obecnie rekrutuje m.in. w ramach kampanii UM Katowice na specjalnej stronie praca.katowice.eu.

Contact center rozpoczęło działalność w grudniu minionego roku: - Pierwszy zespół jest już całkowicie wdrożony, niedawno mieliśmy też wizytę klienta biznesowego, który był bardzo zadowolony z warunków i efektów pracy zespołu. Klienci sklepu internetowego naszego klienta obsługiwani są mailowo i telefonicznie, przymierzamy się także do uruchomienia chatu – mówi Ewa Wesoły, szefowa TPG w Katowicach.

Wewnętrzne standardy zarządzania procesami i jakością w Teleperformance mają swoje korzenie w uznanych standardach branżowych. Ze względu na skalę działania Grupy, jej globalny zasięg i dbałość o satysfakcję pracowników, standardy firmy wyróżniają się na tle branży. TPG działa zgodnie z normami TOPS (Standardy i Procesy Operacyjne Teleperformance), które zakładają m.in. to, że liderzy zespołów spędzają 80% czasu na informacji zwrotnej i coachingu pracowników. Pozwala to na efektywne zarządzanie procesami w firmie, a równocześnie daje pracownikom jasne wytyczne, co do ich możliwości kariery w firmie. Każdy pracownik zaczyna pracę od dwutygodniowego szkolenia, w czasie którego przygotowuje się do rozpoczęcia pracy z klientami największych globalnych marek. W pierwszym etapie pracownik pracuje z trenerem wewnętrznym poznając standardy pracy Teleperformance i biorąc udział w interaktywnych warsztatach symulacyjnych, w drugim etapie następuje praca z trenerem ze strony klienta biznesowego, dla którego świadczone są usługi. Co ważne, na bieżąco prowadzone są testy weryfikujące poziom wiedzy, co jest informacją zwrotną dla trenera, na jakich elementach należy się skupić w przypadku każdej z osób.

Przekazywanie informacji zwrotnej jest dla firmy ważne na każdym etapie – Po rozpoczęciu pracy każdy pracownik dostaje informację zwrotną od swojego lidera zespołu. Nie pozostawiamy też bez odpowiedzi żadnego z kandydatów, niezależnie od wyniku rekrutacji. Tym, co nas wyróżnia jest też podejście do rekrutacji, która u nas przebiega jednoetapowo, z poszanowaniem czasu kandydata – mówi Ewa Wesoły.

Nowy oddział dynamicznie się rozwija, w związku z czym prowadzona jest intensywna rekrutacja na różne stanowiska. Poszukiwani są kandydaci z różnym doświadczeniem, przede wszystkim osoby biegle posługujące się językiem niemieckim. Oferty pracy publikowane są w internecie, TPG w Katowicach współpracuje też z Biurem Karier Uniwersytetu Śląskiego, a w marcu weźmie udział w Dniach Kariery organizowanych przez AIESEC Polska w katowickim Altusie.

- Zarówno obecni pracownicy, jak i ci, którzy dołączą do nas w najbliższym czasie, będą mieć szansę na szybkie awanse i karierę w międzynarodowej organizacji. Jest to wyjątkowa możliwość, którą może zaproponować tylko firma będąca na początkowym etapie rozwoju -– mówi Ewa Wesoły, Contact Center Manager TPG w Katowicach.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u