SEMINARIUM "ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA AGLOMERACJI WROCŁAWSKIEJ"
„Dolny Śląsk i aglomeracja wrocławska to atrakcyjna lokalizacja dla wielu przedsiębiorców, którzy już prowadzą, rozbudowują lub planują swoje inwestycje. Przy podejmowaniu wielu decyzji niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza i znajomość rynku. Z tego powodu postanowiliśmy, z jednej strony przeprowadzić badania ankietowe wśród inwestorów, a z drugiej, wykorzystując nasze doświadczenie, stworzyć zbiorcze opracowania branżowe. Mamy nadzieję, że będą one stanowić kompendium wiedzy na temat naszego regionu” – mówi Jędrzej Piechowiak, Partner JP Weber. „Warto podkreślić również fakt, iż sporządzone przez partnerów Invest in Wroclaw analizy są pierwszymi tak szeroko przeprowadzonymi badaniami dla naszego regionu” – dodaje Łukasz Czajkowski, Dyrektor Centrum Wspierania Biznesu w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Atrakcyjność aglomeracji oceniono na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 30 inwestorów, zarówno z sektora produkcyjnego jak i usługowego, o polskim i zagranicznym kapitale. W ramach badań rozpatrywano ważność 18 czynników atrakcyjności inwestycyjnej. Do najważniejszych aspektów, które inwestorzy rozważali przy podejmowaniu decyzji o lokowaniu inwestycji we Wrocławiu należą: wielkość i jakość zasobów pracy, znajomość języków obcych, poziom bezpieczeństwa powszechnego oraz koszty pracy. Propozycje działań, które pomogłyby zdynamizować rozwój aglomeracji, to w opinii ankietowanych: poprawa dostępności infrastruktury transportowej i połączeń telekomunikacyjnych oraz rozwijanie kadry pracowników na terenie aglomeracji wrocławskiej. Do głównych konkurentów Wrocławia na etapie podejmowania lokalizacji inwestycji zaliczono Warszawę, Kraków, Poznań oraz Pragę.