Tramwajem na prawobrzeże Szczecina

Autor: UM Szczecin 2015-08-28 09:08:15
27 sierpnia odbył się pierwszy oficjalny przejazd Szczecińskim Szybkim Tramwajem. Tym samym zainaugurowano działalność pierwszej linii tramwajowej łączącej prawobrzeżną i lewobrzeżną część Szczecina.

Uruchomienie SST jest ukoronowaniem „rewolucji na torach”, jaka ma miejsce w ostatnich latach w naszym mieście. Szczeciński Szybki Tramwaj łączy lewo i prawobrzeżną część miasta i będzie kursował od centrum aż do pętli „Turkusowa” zlokalizowanej przy osiedlu Słoneczne.

Cieszymy się, że w końcu po tylu latach oczekiwań połączyliśmy linią tramwajową lewobrzeże i prawobrzeże Szczecina. To historyczny moment. – powiedział Piotr Krzystek prezydent Szczecina – Dziękuję wszystkim zaangażowanym w to przedsięwzięcie.

Wykonawca inwestycji – konsorcjum firm Strabag i Szybki Tramwaj wybudowało m.in. 8 km torów tramwajowych, nowe przystanki, estakady, kładki oraz drogi i inne niezbędne elementy.

Jest takie powiedzenie, że wykonawcy cieszą się raz podczas realizacji inwestycji, tzn. w momencie podpisania umowy. My natomiast cieszymy się, że możemy być tutaj podczas jej zakończenia. To było dla nas duże wyzwanie, ale jak widać udało się nam osiągnąć cel, do którego zmierzaliśmy przez ostatnie dwa lata.– mówił Wojciech Trojanowski Członek Zarządu Strabag Sp. z o.o.

Torowisko tramwaju biegnie po estakadzie wykonanej w ramach przeprawy mostowej przez rzekę Regalicę. Dalej po przekroczeniu Regalicy linia tramwajowa przebiega między jezdniami ul. Hangarowej, po czym bezkolizyjnie dla ruchu samochodowego skręca do ulicy Jaśminowej i biegnie dalej pod wiaduktem kolejowym w kierunku osiedla Słonecznego. W ramach inwestycji wybudowano wiadukty nad Szczecińskim Szybkim Tramwajem w ulicy Hangarowej i Batalionów Chłopskich oraz przystanki i pętlę „Turkusowa”.

Koszt inwestycji wyniósł 188 542 193,81 zł z czego 86 121 734,69 zł to unijne dofinansowanie.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u