Dworzec w Łodzi wychodzi z tunelu

Autor: www.uml.lodz.pl 2015-09-04 08:46:53
Kończą się prace w tunelu prowadzącym do dworca Łódź Fabryczna. Blisko dwukilometrowy podziemny odcinek od ulicy Niciarnianej do budowanej stacji jest już gotowy w 90 procentach. Na ukończeniu jest odcinek tunelu pomiędzy ulicami Niciarnianą i Kopcińskiego. Zakończył się montaż szyn, trwa montaż urządzeń sterowania ruchem oraz budowa ostatniego 155-metrowego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego.

Tunel ma 1,7 km długości i kończy się 16,5 m pod ziemią, co stanowiło spore wyzwanie konstrukcyjne ze względu na trudny geologicznie teren i obecność wód podziemnych. Grubość zewnętrznych ścian tunelu przekracza metr, natomiast płyty górnej sięga nawet 2,5 m. Na dworcu Łódź Fabryczna zakończyło się już szklenie trzech świetlików, przez które światło słoneczne będzie docierało na najniżej położony poziom peronów.

W hali głównej, 16 metrów pod ziemią, zbudowano już cztery perony. Trzy z nich o długości 400 metrów i jeden - 300 metrów. Trwa montaż instalacji odwodnieniowej, wentylacyjnej oraz montaż instalacji przeciwpożarowej. Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec roku. Wartość całego projektu to 1,75 mld złotych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków UE. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku. Część inwestycji realizowana przez samorząd również uzyskała unijne wsparcie. Inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm: Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u