Sejmowa Komisja Gospodarki Morskiej o infrastrukturze dostępowej do portu w Gdyni
Jest to przede wszystkim budowa pierwszego etapu OPAT w postaci łącznika Drogi Czerwonej od Obwodowej Trójmiasta do ul. Janka Wiśniewskiego. Obecnie jedynym połączeniem portu z systemem dróg krajowych jest Trasa Kwiatkowskiego, ulica o statusie drogi miejskiej i złym stanie technicznym.
W sferze inwestycji kolejowych jako najważniejsza jawi się elektryfikacja i budowa drugiego toru na odcinku Bydgoszcz-Gdynia dawnej magistrali węglowej (trasa 201). Postępujące obciążenie trójmiejskiego węzła kolejowego wraz z trasą kolejową e65 Warszawa-Gdańsk oraz narastającym szynowym ruchem aglomeracyjnym rodzi konieczność utworzenia pełnoprawnej alternatywnej drogi dowozu towarów koleją w rejon Trójmiasta.
Bardzo cieszę się, iż komisja przychyliła się do mojej propozycji stanowiska w sprawie infrastruktury dostępowej do portu w Gdyni – mówi poseł Horała. To dobrze, że potrzeby gdyńskiego portu zostały dostrzeżone i przyjęte ze zrozumieniem. W osobach przewodniczącej komisji poseł Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, ministra gospodarki morskiej Marka Gróbarczyka, wiceministra infrastruktury Kazimierza Smolińskiego, gdyński port i gospodarka morska mają przyjaciół.
Poza ww. w posiedzeniu komisji wzięli udział parlamentarzyści, przedstawiciele administracji państwowej i morskiej, gdyńscy samorządowcy, przedstawiciele przedsiębiorstw branży morskiej, związków zawodowych oraz mediów ogólnopolskich, lokalnych i branżowych.
Poza sprawami portów, komisja omówiła również sytuację przemysłu stoczniowego oraz plany budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Po zakończeniu obrad członkowie komisji udali się w rejs po gdyńskim porcie, oraz odwiedzili Stocznię Marynarki Wojennej.