Rower miejski w Łodzi
Siatka stacji będzie sięgać: od południa - do szpitala Kopernika (ulica Paderewskiego), od zachodu do Dworca Łódź Kaliska, od północy do okolic skrzyżowania ulic Łagiewnickiej i Pojezierskiej a od wschodu w okolice Centrum Kliniczno Dydaktycznego. Na tym etapie nie przewidziano stacji na dużych osiedlach - Widzewie, Retkini, Radogoszczu czy Teofilowie.
Większość stacji będzie usytuowana w centrum Łodzi. Priorytetem było powstanie stacji w niewielkich odległościach od siebie, tak by można było swobodnie przejść się między punktami, jeśli w jednym z nich wszystkie pojazdy byłyby już wypożyczone. System umożliwia natomiast zostawienie roweru na wybranej stacji, nawet jeśli wszystkie miejsca są na niej zajęte.
Rowery miejskie, które wyjadą już niebawem na łódzkie ulice to ciemnoszare jednoślady z niską ramą, błotnikami, oświetleniem, koszykiem i zabezpieczeniem umożliwiającym przypięcie go w innym miejscu niż stacja dokująca. Będą wyposażone również w moduły GPS. Odczyt będzie stanowić dodatkowe zabezpieczenie na wypadek kradzieży. Przede wszystkim jednak dostarczy informacji o trasach, którymi poruszają się mieszkańcy. Dane będą wykorzystywane przy projektowaniu kolejnych dróg rowerowych w Łodzi.
Pierwsze 20 minut korzystania z roweru będzie bezpłatne. Za pierwszą godzinę zapłacimy złotówkę, drugą 3 zł, a każdą następną 5 zł. Możliwe również będzie wypożyczenie dwóch rowerów przez jednego użytkownika. Rower będzie można wypożyczyć po zalogowaniu w terminalu.