Walczymy o estetykę Bydgoszczy. Czas na reklamy
Kolejnym etapem była prace nad formą nośnika oraz modernizacją istniejących dużych bilboardów reklamowych, które z uwagi na liczne występowanie zostaną zliftingowane, pomalowane w taki sposób, by optycznie nie były tak ekspansywne dla przestrzeni. Powstało kilka propozycji nośników. Ostatecznie mniejsze nośniki reklamowe otrzymają nowy panoramiczny kształt, zostaną zmniejszone do formatu 350x166 cm i będą mocowane na nowej konstrukcji. Duże billboardy zostaną przemalowane w odcieniach szarości, by bardziej wpisać się w przestrzeń miasta. Natomiast część z nich zostanie usunięta. W pustych polach reklam informujących o możliwości wynajmu, zastępczo wprowadzone zostaną zdjęcia promujące Bydgoszcz, jako nowoczesne przyjazne miasto oraz cykle starych fotografii Miasta.
W sprawie ujednolicenia nośników reklamowych przygotowane jest zarządzenie Prezydenta. - Cieszy to, że te zmiany zaczęły się jeszcze przed wejściem w życie zarządzenia. Obecnie na ulicy Szubińskiej od ponad miesiąca stoją nośniki częściowo już w zmienionej formie. W sprawie porządkowania reklam odbyły się również spotkania z udziałem przedstawicieli ZDMiKP oraz Leśnego ParkuKultury i Wypoczynku. Liczę na to, że to gwarancja konsekwentnego poprawiania miejskiej estetyki – zaznacza prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.