Rozwój gospodarczy kraju uzależniony od sprawnego transportu rzecznego
Perspektywy i realne działania na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej na Odrze były tematem pierwszego spotkania ws. Odrzańskiej Drogi Wodnej, jej modernizacji i pobudzenia biznesu wokół rzeki. Miejscem prawdziwej debaty na temat kondycji krajowej żeglugi śródlądowej, a także obecnym i przyszłym działaniom na rzecz jej wzmocnienia był teren przedsiębiorstwa Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. – To miejsce z bogatą historią i doświadczeniem w zakresie transportu rzecznego. Jeszcze w latach 70. tych XX wieku uruchomiono tu port przeładunkowy na Kanale Kłodnickim, który dziś jest nieczynny. Wkrótce jednak to się zmieni – zapowiada wojewoda opolski.
Prezentacja działań rządu na rzecz ożywienia żeglugi śródlądowej w Polsce była jednym z tematów kilkugodzinnej dyskusji. Zaproszeni na spotkanie armatorzy dzielili się swoimi uwagi na temat modernizacji Odry, a także odnosili się do nowych trendów w transporcie rzecznym w Europie. Przedstawiciele ministerstwa zaproponowali armatorom, aby przesłali oni wszelkie uwagi na piśmie. – To są cenne uwagi, z którymi chcemy się dokładnie zapoznać – deklarowali.