Umowa na nowy tramwaj w Szczecinie
Elementy tramwaju muszą być dostarczone do Szczecina nie później niż 60 dni od dnia podpisania umowy. Następnie rozpocznie się montaż pojazdu, który docelowo trafi do zajezdni w al. Wojska Polskiego.
Będzie to pierwszy w Szczecinie tramwaj z częściowo niską podłogą. Oznacza to, że środkowa część tramwaju zostanie dedykowana osobom niepełnosprawnym oraz pasażerom z wózkami. Wejście do tej części tramwaju będzie odbywać się bez konieczności wchodzenia po schodach. Pozostała część pojazdu tramwaju będzie wysokopodłogowa.
Na dodatek tramwaj zostanie złożony w warsztatach przy ul. Klonowica. Pod nadzorem producenta wykonają go pracownicy szczecińskiej spółki.
Będzie to pojazd jednobryłowy (tak jak niskopodłogowe Pesy) o długości 28,25 m. Dla porównania Swingi maja odpowiedni 30,12 m i 31,82 m. długości
Moderusem Beta jednorazowo będzie mogło podróżować 206 osób – 62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej. Tramwaj będzie pomalowany zgodnie z obowiązującą w Szczecinie kolorystyką Floating Garden. Wyposażony zostanie m.in. w system elektronicznej informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów oraz specjalny, wydajniejszy system nawiewu.
Spółka Tramwaje Szczecin ma już doświadczenie w samodzielnym montażu pojazdów. Po Szczecinie kursuje już 14 wagonów Moderus Alfa (połączonych w 7 składów), które zostały złożone od podstaw w warsztatach przy ul. Klonowica na bazie starych tramwajów 105 N. Pudła do tych wagonów także dostarczyła firma z Poznania. Wagony trafiły do zajezdni przy ul. Wiszesława – kursują m.in. na liniach 5 czy 11. Są to jednak wagony w całości wysokopodłogowe.
Koszt pojazdu z częściowo obniżoną podłogą to 3,6 miliona złotych netto (4,5 mln brutto). Na taką kwotę opiewała oferta złożona przez producenta w przetargu nieograniczonym.