Łódzki Rower Publiczny może stać się najlepszy w Polsce!

Autor: źródło -UM Łódź 2014-04-21 11:05:41
Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na system bezobsługowych wypożyczalni Łódzkiego Roweru Publicznego. Wykonawca wyłoniony w przetargu ma w sumie dostarczył 100 stacji dokujących z minimum 1000 rowerów.
Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia w terminie: od dnia podpisania umowy do dnia 30 listopada 2017 r. z terminami pośrednimi:

a) dostarczenie Zamawiającemu projektów dokumentów, określających prawa i obowiązki klientów ŁRP, w szczególności regulamin korzystania z ŁRP w terminie 10 dni od daty podpisania umowy,

b) dostarczenie Zamawiającemu projektów rowerów, stacji rowerowych wraz z terminalami oraz strony internetowej i aplikacji na urządzenia mobilne w terminie 30 dni od daty podpisania umowy,

c) uruchomienie ŁRP, w tym uruchomienie co najmniej 50 stacji i co najmniej 500 rowerów w terminie do dnia 24.08.2014 r.

d) uruchomienie pozostałej liczby stacji wraz z pozostałą liczbą rowerów wymaganych do zamknięcia wdrażania systemu w liczbie 100 stacji i w ilości nie mniejszej niż 1000 rowerów – najpóźniej w terminie do dnia 01.08.2015 r.

Wygląd roweru

Rower powinien spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zm.),

Wymagane elementy roweru oraz ich typ:

rama: niska o charakterze roweru miejskiego, z ramą typu damskiego/unisex.

błotniki: przedni i tylny z wytrzymałego tworzywa sztucznego lub metalu o odpowiedniej trwałości.

hamulce: przedni i tylny. Dopuszczalne typy hamulców to bębnowe, rolkowe i zaciskowe.

Kierownica w charakterze roweru miejskiego - umożliwiająca jazdę w pozycji wyprostowanej.

Dopuszcza się montaż urządzenia umożliwiającego wypożyczenie roweru bezpośrednio na kierownicy lub innym dogodnym miejscu roweru bez konieczności korzystania z terminala, - np. poprzez przyłożenie karty elektronicznej.

Dzwonek – przekręcany lub z dźwignią.

Kosz na kierownicę z siatki lub tworzywa o pojemności ok. 15 -20 l i nośności do 15 kg umożliwiający przewożenie niewielkiego bagażu podręcznego. Kosz montowany ze wspornikiem na oś przedniego koła. Dopuszcza się zlokalizowanie miejsca na reklamę komercyjną o powierzchni nie większej niż 300 cm2.

Nóżka/podpórka rowerowa wykonana ze stali.

Indywidualne zapięcie rowerowe z zamkiem szyfrowym lub elektrycznym umożliwiającym pozostawienie roweru w innym miejscu niż stacja wypożyczania rowerów w okresie pomiędzy wypożyczeniem i zwrotem roweru. Zapięcie powinno móc być wykorzystywane tylko przez osobę, która wypożyczyła rower w danym momencie. Zapięcie powinno umożliwić przypięcie roweru do elementów stacji rowerowej w przypadku awarii zasilania, lub braku wolnych miejsc na pozostawienie roweru. Dopuszcza się, aby zapięcie było integralną częścią roweru wysuwaną np. z ramy bądź kierownicy roweru. Minimalna długość zapięcia – 1m.

Mechanizm korbowy nie może być wykonany z tworzyw sztucznych.

Napęd może być przenoszony łańcuchem lub paskowo.

Opony w rozmiarze co najmniej 26” i grubości nie mniejszej niż 1,75”, kolor czarny lub jasny – kremowy.

Osłona łańcucha wykonana z tworzywa sztucznego, poliwęglanu lub metalu. Osłona musi zakrywać cały łańcuch.

Piasta tylna – co najmniej trzybiegowa z dopuszczalnym hamulcem.

Osłona tylnego koła chroniąca przed wkręceniem się luźnych elementów ubioru w koło wykonana z tworzywa, nieprzezroczysta. Dopuszcza się wykorzystanie osłony tylnego koła na reklamę graficzną.

Siodełko z poszyciem z tworzywa sztucznego z pianki lub materiałów równoważnych. Należy zachować możliwość regulacji wysokości siodełka bez możliwości wyjęcia stelażu z ramy. Na sztycy siodełka powinna być umieszczona skala ułatwiająca użytkownikom zapamiętanie swojego rozmiaru. Regulacja wysokości siodełka powinna umożliwiać korzystanie z roweru osobom o wzroście do 190 cm. Dopuszcza się amortyzację siodełka.

Rower bez amortyzacji.

10% całkowitej liczby rowerów powinno posiadać foteliki dla dzieci spełniające następujące wymagania:
a) foteliki powinny spełniać kryteria bezpieczeństwa zgodne z normą: EN 14344
b) kategoria fotelika: A22 (dzieci do 22 kg wagi).

Emblemat na ramie roweru identyfikujący go jako część ŁRP. Tabliczka znamionowa lub obszar wyznaczony na osłonach tylnego koła, tylnym/przednim błotniku, ramie nie będący reklamą, informujący co najmniej o:
a) numerze roweru;
b) danych teleadresowych pomocy, serwisu lub Centrum Kontaktu.
c) Innych niezbędnych oznaczeń potrzebnych dla poprawnej obsługi przez klienta

Zasilanie roweru poprzez dynamo w piaście.

Oświetlenie:
a) przednie barwy białej typu LED z zintegrowanym elementem odblaskowym;
b) tylne barwy czerwonej typu LED z zintegrowanym elementem odblaskowym;
c) odblaski boczne barwy pomarańczowej na szprychach koła lub zamiennie odblaskowe paski na oponach.
d) Oświetlenie powinno świecić się po zatrzymaniu roweru przez czas do 1 minuty.

Kolorystyka:
a) dla ramy i przedniego widelca przewiduje się kolor RAL 9005 Czarny lub inny, zbliżony do koloru metalu;
b) kierownica, obręcze kół, korby, błotniki w naturalnym kolorze metalu;
c) osłona tylnego koła w jednolitej kolorystyce RAL 7016 Ciemny Szary w przypadku gdy rower posiada kolor główny – RAL 9005 Czarny, lub innym, możliwie najbardziej zbliżonym do koloru ramy.

Pedały muszą mieć wbudowane odblaski barwy pomarańczowej.

Więcej wiadomości z Łodzi znajdziesz :TUTAJ

© 2018 Super-Polska.pl stat4u