Konkurs na najlepsze cliparty w Poznaniu rozstrzygnięty

Autor: źródło - UM Poznań 2014-05-28 14:03:49
Przez blisko miesiąc Wydawnictwo Miejskie Posnania czekało na projekty nowej linii poznańskich gadżetów. Konkurs, który adresowany był przede wszystkim do młodych artystów, polegał na zaprojektowaniu zestawu clipartów przedstawiających charakterystyczne dla Poznania miejsca oraz zaprezentowaniu motywu graficznego, który łączyłby je w spójną kompozycję. Nagrodę główną zdobył Maciej Nadobik.
Projekt znaków graficznych miał w lapidarny, ale jednocześnie jasny i czytelny sposób przedstawiać tak znane obiekty jak Katedra, Ratusz czy Okrąglak. – Konkurs skierowany był przede wszystkim do ludzi młodych, którzy kochają Poznań i mają pomysły, jak w ciekawy sposób go zobrazować – wyjaśnia Katarzyna Kamińska, dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania. – Zwycięski zestaw clipartów zostanie wykorzystany i eksploatowany w różnoraki sposób, przede wszystkim jako nadruk na poznańskich pamiątkach – kubkach, torbach, koszulkach – dodaje.

W sumie przez cały miesiąc trwania konkursu nadesłano 31 prac konkursowych, a nagrodę główną w wysokości 5000 złotych, jednogłośną decyzją jury otrzymał projekt autorstwa Macieja Nadobnika. – Większość nadesłanych propozycji stanowiły prace na wysokim poziomie artystycznym. Zestaw prac zwycięzcy - pana Macieja Nadobnika jest bardzo atrakcyjny graficznie, spójny jako całość. Ciekawy pomysł daje możliwości tworzenia dalszych elementów serii, bez obawy o zburzenie ich jednolitego charakteru. Cliparty są czytelne i nowoczesne, a przedstawiane obiekty, symbole, czytelne i rozpoznawalne. Mam nadzieję, że ich wysokie walory estetyczne jak i pełen profesjonalizm będą dobrze służyły promocji miasta – skomentował prof. UAP, Eugeniusz Skorwider.

Laureatów wyłoniło jury w składzie przewodniczącej jury – Katarzyny Kamińskiej oraz członków w osobach: prof. Eugeniusza Skorwidra, kierownika Pracowni Plakatu II Katedry Komunikacji Wizualnej, Wydziału Grafiki UAP, dr Wojciecha Janickiego, Kierownika Pracowni Projektowania Znaku i Identyfikacji, Joanny Nowaczyk – przedstawiciela Urzędu Miasta Poznania oraz zastępcy dyrektora Biura Promocji Miasta, Joanny Pakuły, kierownika Studia Graficznego Wydawnictwa Miejskiego Posnania.

Zwycięski projekt zostanie zrealizowany: pierwsze produkty powinny pojawić się na rynku w sierpniu br.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u