Warszawska oferta na targach w Monachium
- Warszawa rozwija się bardzo szybko. Różnorodne inwestycje zmieniają ją nie tylko w miasto atrakcyjne dla biznesu, ale przede wszystkim przyjazne dla mieszkańców. Warszawa dzisiejsza i ta sprzed 25 lat to zupełnie inne miasto. Nie tylko porównując jej panoramę czy wygląd ulic, ale z uwagi na atmosferę i styl codziennego życia. – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent stolicy.
W ostatnich latach Warszawa była miejscem wielkich wydarzeń o skali międzynarodowej. W 2008 r. otrzymała tytuł Sportowej Stolicy Europy, zasłynęła doskonałą organizacją UEFA EURO 2012 i szczytu klimatycznego COP 19 w 2013 r. Sprawdziła się jako gospodarz prezydencji w Unii Europejskiej w 2011 r. i Roku Chopinowskiego w 2010 r.
- Nasza obecność na targach w Monachium to okazja do pokazania różnych obliczy Warszawy. Przełamania stereotypów, zachęcenia do odwiedzin nie tylko w celach biznesowych, ale także turystycznych. Prezentujemy Warszawę nowoczesną, otwartą, przyjazną mieszkańcom i gościom – przekonuje Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Propozycje Warszawy
Na Expo Real 2014 stolicę reprezentować i przedstawiać jej ofertę będzie Michał Olszewski, zastępca prezydent miasta stołecznego Warszawy. Na warszawskim stoisku będzie można zapoznać się z propozycją sześciu działek: na Bielanach przy ul. Marymonckiej 8 - 1681 m2, na Pradze-Północ przy ul. Sprzecznej 4 - 1327 m2, oraz cztery działki w Śródmieściu przy ul. Miodowej 8 - 1451 m2, przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie (przy ul. Zajęczej) - 1279 m2 i 614 m2 i przy ul. Emilii Plater 29 i 31 - 11 489 m2.
Stoisko Warszawy ma 100 m2 i będzie zlokalizowane w hali A2. Pojawią się w nim warszawskie akcenty m.in. meble projektu wybitnego designera, laureata wielu konkursów Jana Lutyka oraz fotele zaprojektowane ponad pół wieku temu przez Romana Modzelewskiego, a teraz wdrożone do produkcji seryjnej przez firmę Vzór. Fotele znajdą się w pomieszczeniu VIP, które jest nowością na stoisku miasta.
Warszawa w badaniach i rankingach
Według opublikowanego niedawno raportu firmy Jones Lang LaSalle Warszawa zajmuje 6. miejsce w światowym Zestawieniu Intensywności Inwestycyjnej. Intensywność Inwestycyjna to stosunek wolumenu transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości komercyjnych do wielkości i możliwości gospodarki danego miasta. W zestawieniu Warszawę wyprzedzają tylko Londyn, Oslo, Monachium, Sztokholm i Kopenhaga. Warszawa zajmuje lepszą pozycję niż m.in. Paryż, Nowy Jork i Tokio. Badania były prowadzone w okresie II kw. 2011 r. – I kw. 2014 roku.
W Warszawie (wg danych CBRE) – istnieje 4,3 milionów m2 powierzchni biurowej, a w budowie jest dalszych 660 000 m2. Utrzymuje się wysoki popyt na nowoczesną powierzchnię biurową. Poza budową nowych obiektów – remontowane są starsze, nie spełniające stawianych przez najemców wymogów.
W ciągu trzech lat (Jones Lang LaSalle od II kw. 2011 do końca I kw. 2014) na warszawskim rynku nieruchomości komercyjnych zrealizowano transakcje o łącznej wartości ok. 4,7 mld euro.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Lafarge przez firmę IPSOS w okresie od sierpnia 2013 do czerwca 2014 roku :
93 % warszawiaków twierdzi, że ich miasto ma w sobie bardzo duży potencjał i rozwija się dynamicznie.
91 % warszawiaków jest zadowolonych z życia w aglomeracji warszawskiej.
84 % mieszkańców stolicy deklaruje przywiązanie do niej.
81 % czuje się tutaj dobrze i traktuje mieszkanie w Warszawie jako życie z wyboru.
51 % warszawiaków najbardziej ceni w swoim mieście możliwości zawodowe, znalezienia zatrudnienia i rozwoju kariery.
Raport z badania będzie dostępny dla odwiedzających targi Expo Real.
Według badania Lafarge „Szczęśliwe miasta” przeprowadzonego we współpracy z IPSOS dla 81% mieszkańców żyje w stolicy z wyboru i dobrze się tu czuje.
O atrakcyjności Warszawy decydują również inne inwestycje, dzięki którym oferta miasta skierowana do mieszkańców i turystów jest coraz ciekawsza. Miejski system roweru publicznego Veturilo uznano za jeden z najlepszych na świecie – lepszy niż systemy Londynu, Nowego Jorku czy Waszyngtonu. Z kolei warszawskie plaże nad Wisłą okazały się w ubiegłym roku jednym z 25 miejsc na świecie, które najchętniej odwiedzali użytkownicy popularnego portalu Facebook.
Partnerzy Warszawy na targach
BBI development NFI,
CMTeam,
Reavis,
Ghelamco Poland,
Poczta Polska,
Yareal Polska,
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie.