„Superbohaterom już dziękujemy!” Rusza kampania miejskiego centrum kontaktu Warszawa 19115

Autor: źródło-UM Warszawa 2014-11-16 12:48:43
„Superbohaterom już dziękujemy!” to główne hasło kampanii informacyjno-promocyjnej zachęcającej mieszkańców do korzystania z usług miejskiego centrum kontaktu Warszawa 19115. Bezrobotnych superbohaterów spotkamy m.in. w metrze i autobusie oraz obejrzymy w Internecie.
Kampania nawiązuje do postaci dobrze znanych z komiksów i filmów o przygodach Supermana, Spidermana i Batmana. W przeciwieństwie do historii z amerykańskich superprodukcji, w Warszawie superbohaterowie nie mają rąk pełnych roboty. Widzimy ich w zupełnie nowej odsłonie - bezczynnych, trochę rozleniwionych, przede wszystkim bezrobotnych. Ich miejsce zajęli szybcy i dobrze poinformowani konsultanci Warszawa 19115. To oni o każdej porze dnia i nocy reagują na miejskie awarie.

Kampania wykorzystuje różne narzędzia promocyjne w tym m.in. animowany spot reklamowy, który rozpoczyna opowieść o bezrobotnych superbohaterach. W krótkim, niespełna minutowym filmie, postacie wspominają czasy swojej świetlanej przeszłości. Dotychczas to oni rozwiązywali wszystkie problemy mieszkańców stolicy. Teraz, gdy powstało nowe centrum kontaktu z mieszkańcami czują się po prostu niepotrzebni.

Dalszy ciąg wielowątkowej historii opowiadają reklamy umieszczone na różnych nośnikach np. kampania autobusowa pokazuje superbohaterów bezsilnych wobec różnych problemów, z którymi na co dzień borykają się mieszkańcy stolicy tj. uszkodzona latarnia, dziura w drodze czy niedziałająca sygnalizacja świetlna. Jednocześnie z reklam warszawiacy dowiadują się, gdzie w takiej sytuacji trzeba szukać pomocy. Tu reklama wskazuje na działające całodobowo centrum kontaktu Warszawa 19115 oraz dostępne kanały kontaktu.

- Chcemy zachęcić mieszkańców do zainstalowania na swoich smartfonach aplikacji Warszawa 19115. To proste w obsłudze i intuicyjne narzędzie, które ułatwia kontakt mieszkańca z urzędnikami. Bez ustalania właściwej jednostki, szukania numerów telefonu, pisania pism, w ciągu 1-2 minut, w nowoczesny sposób można zgłosić usterkę lub zaproponować zmianę w mieście. Aplikacja umożliwia m.in. przesłanie zdjęcia, czy zaznaczenie na mapie miejsca, którego dotyczy zgłoszenie - mówi Adam Grzegrzółka, dyrektor Biura Organizacji Urzędu m.st. Warszawy.

To już druga odsłona kampanii informacyjnej Warszawa 19115. Poprzednia promowała przede wszystkim wspólny dla urzędu i jednostek miejskich numer telefonu. Tym razem szczególny nacisk położony został na promocję aplikacji mobilnej. Kampania skierowana jest do młodych mieszkańców Warszawy, użytkowników Internetu oraz osób korzystających z różnych urządzeń mobilnych.

Aplikacja mobilna Warszawa 19115 działa od ponad roku i jest bezpłatna. Działa na trzech systemach operacyjnych – iOS, Android oraz WindowsPhone. Aby wysłać zgłoszenie wystarczy przejść przez trzy proste kroki. Szczegółowa instrukcja obsługi dostępna jest w menu aplikacji, po jej zainstalowaniu.

W ramach kampanii reklamy pojawiły się m.in.: w metrze na kasownikach - przy stacjach Centrum, Politechnika, Ratusz Arsenał, na ścianach przy schodach ruchomych na perony stacji Centrum oraz na stu autobusach. Spoty reklamowe będzie można obejrzeć w sieci Google Display Nenwork m.in. na YouTubie. Dystrybuowane będą także ulotki informujące, w jaki sposób ściągnąć i skorzystać z aplikacji mobilnej Warszawa 19115.

Na początku listopada centrum Warszawa 19115 obchodziło swoje pierwsze urodziny. W ciągu pierwszego roku jego działalności zgłoszonych zostało prawie 300 tys. spraw – statystycznie, co szósty warszawiak w ostatnim roku kontaktował się z urzędem przez centrum. Spośród zgłoszonych spraw, 90 proc. zostało zrealizowanych. Najwięcej, bo aż 216,6 tys., było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje, wolne wnioski czy sprawdzenie statusu sprawy. Suma trwania rozmów wszystkich konsultantów w pierwszym roku funkcjonowania Warszawy 19115 to prawie 22 tys. godzin, co łącznie daje rozmowę o długości aż 2,5 roku. Do kontaktu z urzędem warszawiacy najczęściej wybierali telefon - 85,6% wszystkich zgłoszeń.

W dniu pierwszych urodzin Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115, z mieszkańcami rozmawiali pani prezydent, wiceprezydenci oraz sekretarz Warszawy. Prezydent Warszawy udzieliła odpowiedzi m.in. na pytania dot. zmiany trasy autobusu linii 170 czy sposobu wyrobienia Karty młodego warszawiaka. Wiceprezydenci rozmawiali na tematy: wpisu do rejestru wyborców podczas zbliżających się wyborów, palącego się kosza na śmieci stojącego na przystanku, wymiany dowodu osobistego, czy opóźnienia autobusu linii 180.

Usługi „Warszawa 19115” są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, wspólnie dla Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek miejskich. Warszawiacy mogą zgłaszać swoje sprawy nie tylko przez numer telefonu – 19115, ale także poprzez inne, coraz popularniejsze kanały kontaktu: aplikację mobilną, portal samoobsługowy, mail i czat. Każdego dnia do dyspozycji mieszkańców czeka zespół ok. 60 konsultantów, którego zadaniem jest przyjmowanie i dystrybuowanie zgłaszanych spraw do odpowiednich komórek merytorycznych. Dziennie konsultanci przyjmują około 850 próśb o informację lub interwencję. Oprócz udzielania informacji w zakresie m.in. kursowania komunikacji miejskiej, wyrabiania dokumentów, centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia, które powinny być zgłaszane na numer 112.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u