Warszawskie inwestycje i remonty w 2015 r.

Autor: źródło-UM Warszawa 2015-02-24 08:32:11
W tym roku nie rozpocznie się tak ogromna inwestycja jak budowa linii metra ale program remontowo-inwestycyjny jest bogaty. Modernizacja tras tramwajowych poprawi funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Rozpoczną się nowe inwestycje drogowe, które znacznie usprawnią poruszanie się po mieście, pojawią się nowe nawierzchnie jezdni i chodników, oświetlenie i sygnalizacje świetlne
Baza danych Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym na 2015 r. zawiera 899 remontów i inwestycji. Po wstępnej weryfikacji wybrano 376 przedsięwzięć potencjalnie wymagających koordynacji. Na naradach koordynacyjnych z przedstawicielami inwestorów i gestorów sieci podziemnych liczbę tę uściślono do 187 zadań. Zostały one zgrupowane w 24 rejony inwestycyjne, w których realizowane przedsięwzięcia wymagają koordynacji. Wśród nich jest np. rejon związany z budową tunelu drogowego pod linią kolejową w Wawrze, przebudowa ul. Wołoskiej, prace na ul. Głębockiej, a także budowa metra 3+3. I tak, biuro zwróciło się do wszystkich inwestorów i gestorów o wykonanie inwestycji, które muszą być zakończone przed wprowadzeniem organizacji ruchu na czas budowy metra. Równolegle analizowana była dokumentacja projektowa metra oraz wszystkie inwestycje i remonty zgłoszone do bazy danych pod kątem ich potencjalnych kolizji z planowanymi stacjami i wentylatorniami metra tak aby możliwe było skoordynowanie zadań poszczególnych gestorów z tą największą inwestycją. W ramach przygotowań do tej inwestycji zlecono także przygotowanie „Analizy obecnej organizacji ruchu oraz opracowanie założeń do jej zmian, mających na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu planowanych robót inwestycyjno - remontowych w Warszawie w latach 2016-2018, przy budowie pierwszego etapu odcinka wschodnio-północnego oraz budowie pierwszego etapu odcinka zachodniego II linii metra na funkcjonowanie układu drogowego i transportowego w Warszawie”. Dokument ten ma wskazać te ulice, które będą objazdami czasie budowy metra i nie będzie można na nich prowadzić żadnych prac powodujących zwężenia. Posłuży także jako wytyczne przy opracowywaniu projektów czasowej organizacji ruchu na potrzeby budowy stacji metra na Woli, Pradze Północ i Targówku.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u