Krakowianie przetestują tramwaj Solarisa
Z technicznego punktu widzenia jedną z największych innowacji, jakie oferuje tramwaj Solarisa, jest zamontowany na dachu Układ Odzysku Energii z systemem superkondensatorów. Dzięki nim pojazd może gromadzić energię elektryczną, która później wykorzystywana jest przy przyspieszaniu. Jest to pierwszy w Polsce tramwaj, wyposażony w takie rozwiązanie. Układ superkondensatorów po odpowiedniej adaptacji może być wykorzystany dla zapewnienia jazdy autonomicznej tramwaju, czyli bez konieczności pobierania energii z sieci trakcyjnej.
Warto podkreślić, że obecnie już prawie połowa krakowskich tramwajów to pojazdy niskopodłogowe. Wagonów z takim rozwiązaniem będzie jeszcze więcej. W tym roku do Krakowa dotrze 36 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów, które dostarczy bydgoska firma PESA SA. Kolejne nowe tramwaje krakowski przewoźnik planuje kupić w perspektywie finansowania ze środków Unii Europejskiej w latach 2014-2020.