Warszawskie Metro ma wszystkie pozwolenia
Zostały dokonane wg zasad przyjętych w Umowie na podstawie przyjętego harmonogramu.
Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie to proces administracyjny polegający na kontroli dokumentów i zrealizowanych obiektów przez organy administracji publicznej oraz służb niezbędnych do uzyskania w/wym. pozwolenia:
Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska - odbyło się 7 kontroli dokumentacji i obiektów; przygotowano 7 protokołów; WIOŚ każdorazowo jedną kontrolą obejmowano równocześnie 1 stację i 1 współpracującą z nią wentylatornię;
Państwowa Straż Pożarna – przeprowadzono kontrolę dokumentów i obiektów oraz symulację pożaru; łącznie przeprowadzono około 26 kontroli i prób oraz dodatkowo odbywały się spotkania w sprawie dokumentacji;
Powiatowy Państwowy Inspektor Sanitarny - odbyło się 15 kontroli dokumentacji i obiektów; przygotowano 15 protokołów;
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego - dokonuje stosownych ocen oraz kontroli i wydaje w formie decyzji administracyjnej pozwolenia na użytkowanie; Przekazano do WINB około 840 tomów dokumentacji, na każdą stację 72 tomy (36 tomów x 2 egzemplarze) i około 56 tomów (28 tomów x 2 egz.) dokumentacji dla każdej wentylatornii. Nadzór Budowlany odbył 14 kontroli i wydał 14 pozwoleń na użytkowanie dla obiektów centralnego odcinka II linii metra.
Teraz Metro Warszawskie przystąpi do testów systemów sterowania ruchem i ograniczenia prędkości pociągów. Systemy te muszą być sprawdzone w takich warunkach, w jakich będą funkcjonowały podczas jazd z pasażerami czyli po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, z pełną liczbą pociągów jeżdżących z prędkością eksploatacyjną, z zatrzymywaniem na każdej stacji itp. W przyszłym tygodniu planowane są również ćwiczenia służb ratowniczych. Po skończeniu testów podróżowanie metrem rozpoczną pasażerowie.