Podkarpackie przedsiębiorstwa mają coraz bardziej pozytywny wpływ na realizację polityki społecznej
Od 1 listopada 2010 r. funkcjonuje norma ISO 26000, która zawiera zbiór wytycznych społecznej odpowiedzialności organizacji. Zgodnie z nią społecznie odpowiedzialna organizacja podejmuje działania i decyzje, które przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju otoczenia, w którym funkcjonują.
Jednym z obszarów odpowiedzialności społecznej biznesu są kodeksy etyczne, które zawierają normy etyczne danej firmy czy organizacji. Ponadto, istotnym obszarem są działania na rzecz społeczności lokalnej, co oznacza, że przedsiębiorstwa wspierają przedsięwzięcia edukacyjne, kulturowe czy prozdrowotne, np. szkoły artystyczne, uczelnie, młodzież szczególnie uzdolnioną. wystawy, festyny, prawidłowe żywienie dzieci. Na podkarpaciu ICN Polfa Rzeszów (Valeant) realizuje kampanię społeczną „Zapobiegamy udarom”. Edukuje, wspieraja i doradza pacjentom, rodzinom oraz opiekunom osób, które przebyły udar mózgu, bądź należą do grupy ryzyka. Firma Oponiarska Dębica S.A. wspiera instytucje lokalne oraz organizacje działające na rzecz chorych dzieci, niepełnosprawnych i osób pokrzywdzonych przez los. Firma Ventor wspiera dzieci i młodzież uczącą się oraz różne organizacje, m.in. kluby sportowe i szkoły. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka prowadzi fundację „Twoja Szansa”, wspierając, m.in. szkoły, domy dziecka, zespoły sportowe, organizacje charytatywne. Najbardziej znanym przykładem jest jednak Danone z projektem „Podziel się posiłkiem” – mówi Dominik Łazarz.