Warszawa - Czysta Wisła w roli głównej

Autor: UM Warszawa 2015-07-11 11:10:15
Śmiecenie to obciach. Zostawmy po sobie Wisłę czystą – zachęca spot kampanii „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto”. I nie tylko on. W nadwiślańskim Punkcie Skupu już od dziś, 10 lipca, można łatwiej wymienić odpady na upominki, a 11 lipca, ze śmieci zrobić własne gadżety.

Kampania „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto!” na dobre rozgościła się nad rzeką i działa coraz aktywniej. Od dziś m.in. w Internecie i kinach plenerowych można zobaczyć wspierający ją minutowy spot. Film, który ma zachęcić do sprzątania po sobie, emitowany jest również w środkach komunikacji miejskiej. Spot można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=pV-y3h115ag

Nad rzeką od ubiegłego piątku działa zaś specjalny pawilon - Punkt Skupu Dzielnica Wisła. Mieści się on na skwerze w pobliżu Mostu Poniatowskiego (przy ul. Wioślarskiej 12), po lewej stronie rzeki. To miejsce, w którym w każdy lipcowy piątek i sobotę w godz. 19.00-1.00 można wymieniać odpady na gadżety.

By jeszcze bardziej zachęcić mieszkańców do zachowania czystości nad rzeką, od dziś, 10 lipca, zmieniają się limity wymiany. Za 15, a nie jak dotychczas 30, posegregowanych odpadów (szklane lub plastikowe butelki po napojach, kubki plastikowe) można dostać umilające czas w plenerze upominki - matę lub płyn na komary i meszki. Ilość gadżetów jest ograniczona. Dodatkowo wprowadzone zostaną karty lojalnościowe, na których można będzie zbierać punkty za każdy zostawiony odpad.

W sobotę, 11 lipca, warto tu tez zajrzeć w ciągu dnia – i to całą rodziną. Między godz. 15,00 a 19,00 na skwerze pomiędzy pawilonem, a klubokawiarnią Niedorzeczni odbędą się bezpłatnewarsztaty upcyclingowe. Ich uczestnicy, pod okiem Drużyny Warsztatowej Oddam Odpady, nauczą się tworzenia lampionów ze szklanych, bezzwrotnych butelek oraz gadżetów z kapsli i korków. Wszyscy goście warsztatów będą mogli się przekonać, że to, co czasem uważamy za śmieci warto ponownie wykorzystać i przetworzyć.

„Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto” to kampania edukacyjna, której celem jest zmiana zachowań warszawiaków w przestrzeni publiczne, zbudowanie poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie, a w efekcie umiejętności poszanowania terenów nadwiślańskich i niezaśmiecanie ich. Kluczowym przesłaniem zarówno spotu, jak i działalności Punktu Skupu jest informacja, że na terenach nadwiślańskich można się świetnie bawić i spędzać wolny czas, ale należy pamiętać o sprzątaniu po sobie.

Kampania trwa od początku maja i jest organizowana przez Zarząd Mienia m.st. Warszawy oraz Urząd m.st. Warszawy, a koordynowana przez agencję John Pitcher.

Bieżące informacje dotyczące działań w ramach kampanii można śledzić na oficjalnym fanpage’u na portalu Facebook: https://www.facebook.com/dzielnicawislapl lub na stronie: http://wislawarszawa.pl/

Partnerzy drugiego etapu kampanii „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto”

Oddam odpady (warsztaty)
Inicjatywa społeczna, która ma na celu zmniejszenie ilości odpadów poprzez ich odzysk stosowany w gospodarstwie domowym. Jej głównym zadaniem jest wspieranie działań w obszarze upcyklingu i odzysku poprzez organizację wydarzeń artystyczno-edukacyjnych oraz platformę wymiany informacji o materiałach z odzysku gotowych do zagospodarowania przez twórców, pasjonatów i organizacje non-profit- OddamOdpady.pl.

mamArchitekci (projekt Punktu Skupu)
Założona w 2012 r. pracownia architektoniczna to zespół młodych projektantów obejmujący swoją działalnością za równo architekturę, wnętrza jak i krajobraz. Obok długotrwałej pracy dla klientów instytucjonalnych obecnie realizuje swoją misję dotyczącą architektury dostępnej również dla klientów niepełnosprawnych, dzieci oraz projekty zaangażowane społecznie.

Fundacja Civis Polonus (prowadzenie Punktu Skupu)
Fundacja stawia sobie za cel rozwijanie postaw obywatelskich, umożliwiających jednostkom aktywne uczestniczenie w życiu publicznym. Fundacja kieruje się mottem: „Dobre państwo jest wspólnotą otwartych, kompetentnych, zaangażowanych obywateli.”

© 2018 Super-Polska.pl stat4u