Czas na Jazz – podpisanie umowy na dostawę 30 tramwajów typu 134N
Nowoczesne, jednoprzestrzenne, trójczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe tramwaje Jazz, które dostarczy spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz będą miały 19,3 metra długości. Dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych podłoga będzie idealnie płaska. Do tramwaju wsiądzie 132 pasażerów (27 miejsc siedzących). Jazzy zostaną w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich będą miały ułatwiony dostęp do wnętrza dzięki odpowiednio oznakowanej wysuwanej platformie, umieszczonej przy drzwiach najbliższych kabinie motorniczego.
Tramwaje typu 134N będą wyposażone w klimatyzację (część pasażerska i kabina motorniczego), system zliczania pasażerów, monitoring, informację pasażerską, rejestrator zdarzeń oraz automat do sprzedaży biletów. W Jazzach zostaną zastosowane nowoczesne rozwiązania techniczne – pokładowy zasobnik energii w układzie napędowym, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej, oraz system antykolizyjny poprawiający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Dwa wagony zostaną dostosowane do potrzeb nauki jazdy.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest w I kwartale 2015 roku, a zakończenie 30 września 2015 roku. Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie” znajdującego się na Liście Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tramwaje 134N Jazz docelowo zostaną skierowane do obsługi linii z których korzysta mniejsza liczba pasażerów (obsługiwanych obecnie przez składy jednowagonowe).
Od 2007 roku Spółka Tramwaje Warszawskie zakupiła 231 nowych tramwajów, w tym 186 niskopodłogowych tramwajów typu Swing. Za 30 tramwajów typu 134N Jazz Spółka zapłaci 167 944 200 mln zł brutto.
W lipcu br. w stolicy pojawią się pierwsze nowoczesne dwukierunkowe tramwaje typu 128N Jazz Duo.