Podsumowanie Mistrzostw Europy Euro EHF w Katowicach
· W Katowicach podczas meczów Euro EHF w hali Spodek gościliśmy w sumie około 32 000 kibiców podczas trzech dni meczowych.
· Odwiedziło nas 3 000 gości z zagranicy.
· Podczas 8 spotkań w Katowicach padły 362 gole.
· Strefę Kibica odwiedziło 20 000 kibiców.
· Rekordowym dniem niemeczowym w Strefie Kibica okazał się 30 stycznia 2016r. Podczas koncertu MIOUSH-a strefa zapełniła się do ostatniego miejsca.
· Katowice jako Miasto Gospodarz wspierało aż 5 Ambasadorów Lokalnych:
· Piotr Kupicha;
· Zygfryd Nowak;
· Jan Furtok;
· Mariusz Czerkawski;
· Marcin Wyrostek.
· Tylko w katowickim Spodku meczom towarzyszyły występy gwiazd, i tak kolejno dla kibiców wystąpili: zespół FEEL, Mika Urbaniak, Marcin Wyrostek.
· W akcji społecznej „Kocham Ręczną” wzięło udział 3000 dzieci z 40 katowickich szkół.
· W ramach akcji społecznej „Kocham Ręczną” przekazano 5 000 gadżetów (koszulki, notesy, plecaki, breloki, smycze, maskotki) a najaktywniejsze 30 szkół otrzymało zestawy bramek i piłek do IGoala.
· W ramach akcji społecznej „Kocham Ręczną” odbyły się kolejno:
· 3 campy z Arturem Siódmiakiem;
· Trening z Mistrzem;
· 30 festynów i 20 turniejów międzyszkolnych w katowickich szkołach;
· Mini Mistrzostwa w Piłce Ręcznej Mężczyzn;
· Katowice jako jedyne z miast gospodarzy przygotowały wydarzenia dla oldboyów - zawodników katowickich klubów piłki ręcznej. W wydarzeniu wzięło udział w sumie 200 osób – oldboyów i uczniów katowickich szkół. W meczu pomiędzy drużynami AZS Katowice kontra Oldboye gościnnie wystąpili Wiceprezydent Miasta Katowice Waldemar Bojarun i Wiceprezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce Marcin Herra.
· W przygotowanym przez Miasto Katowice premiowanym programie sprzedaży biletów udział wzięli przedstawiciele programów miejskich:
· Senior w Mieście - 112 biletów
· Nas Troje i Więcej - 197 biletów
· Bezpłatnie w meczach udział wzięli podopieczni z katowickich domów dziecka w liczbie 150 osób.
· Codziennie w katowickim Spodku obecnych było 150 wolontariuszy.
· W Katowicach na 10 przystankach komunikacji miejskiej stanęło 10 bramek, które zachęcały kibiców do korzystania z transportu publicznego.
· Miasto przygotowało dla kibiców 10 000 klaskaczy.
· Miasto przygotowało 24 000 ulotek informujących o mistrzostwach w 6 językach: polskim, angielskim, białoruskim, islandzkim, norweskim i chorwackim.
Katowice jako jedyne posiadały mobilny punkt informacyjny – po mieście jeździł obrandowany samochód.