Nowe zasady zbiórek publicznych w Poznaniu

Autor: źródło-www.poznan.pl 2014-07-07 08:49:16
18 lipca tego roku wejdą w życie zapisy ustawy o nowych zasadach prowadzenia zbiórek publicznych. Po tej dacie Urząd Miasta Poznania zaprzestanie wydawania zezwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na terenie Miasta Poznania w formie decyzji administracyjnej. Teraz podstawą ma być strona www.zbiórki.gov.pl
Nowych zasad jest sporo. Poniżej opisaliśmy tylko te najważniejsze:

Zbiórką publiczną będzie zbieranie ofiar w gotówce lub w naturze w miejscu publicznym na określony, zgodny z prawem cel pozostający w sferze zadań publicznych oraz na cele religijne Zbiórki elektroniczne (crowdfunding) poprzez przelewy na konto, gdzie przepływ pieniędzy jest rejestrowany, nie będą podlegały regulacji dotyczących zbiorek publicznych

Uprawnionym do prowadzenia zbiórki publicznej będzie organizacja pozarządowa, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (w tym stowarzyszenia i fundacje), podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz komitet społeczny powołany w celu przeprowadzenia zbiórki publicznej, przy czym komitet społeczny powołują aktem założycielskim co najmniej 3 osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niekarane za popełnienie przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi lub za przestępstwo skarbowe

Zbiórka publiczna będzie przeprowadzana po jej zgłoszeniu przez organizatora na ogólnopolskim elektronicznym portalu zbiórek publicznych www.zbiórki.gov.pl

Zniesiona zostaje opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek - obecnie za wydanie zezwolenia wymaga jest opłata skarbowa w wysokości 84 zł

Do zgłoszenia zbiórki publicznej drogą elektroniczną wymagany będzie podpis cyfrowy bądź bezpłatny podpis, tzw. profil zaufany ePUAP

Organizator zbiórki będzie zobowiązany zapewnić osobom przeprowadzającym zbiórkę publiczną identyfikatory zawierające imię i nazwisko osoby przeprowadzającej zbiórkę publiczną oraz w szczególności informacje o nazwie, celu zbiórki publicznej i jej organizatorze oraz numer zbiórki publicznej

Organizator zbiórki publicznej będzie zobowiązany sporządzić i doręczyć Ministrowi Administracji i Cyfryzacji, w celu zamieszczenia na portalu zbiórek publicznych, sprawozdania Organizator będzie zwolniony z obowiązku umieszczenia informacji o wynikach zbiórki publicznej w prasie

Zaznaczyć musimy, że do dnia 17 lipca tego roku Wydział Spraw Obywatelskich UMP będzie przyjmował wnioski o przeprowadzenie zbiórek publicznych zgodnie z dotychczasowymi zasadami. Po tym okresie w kompetencji WSO pozostanie jedynie przyjmowanie rozliczeń i sprawozdań z przeprowadzonych zbiórek publicznych w Poznaniu, wydanych przed wejściem w życie nowych regulacji prawnych w tym zakresie.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u