Szerokie tory rozwoju Nowego Centrum Łodzi
Urząd Miasta Łodzi i PKP S.A. zamówiły opracowanie, które z punktu widzenia interesów publicznych jest najlepszym wspólnym zagospodarowaniem tego terenu.
- Współpraca układa nam się modelowo. Myślę, że tak będzie w przyszłości i razem, nie konkurując w pozyskiwaniu inwestorów i najemców, w optymalny sposób zagospodarujemy ten nowy fragment miasta. Jak widać, praca na budowie dworca wre. To ogromne wyzwanie, mamy jednak przekonanie, że w przyszłym roku dworzec ruszy, a my zaczniemy poszukiwanie najemców - dodał prezes Jarosław Bator.
Architekt miasta Marek Janiak szczegółowo opowiedział o proponowanych wariantach zabudowy, która ma powstać w dalszej przyszłości na terenie NCŁ: - Chcielibyśmy, aby projektanci i inwestorzy wykorzystali wszystkie możliwości projektowania współczesnej, dobrej architektury, jaką daje nam obecny moment rozwoju kulturowego Europy i świata.
Wizualizacje mają uświadomić, jaka jest skala planowanych przedsięwzięć. Ważne jest także, aby w końcowym efekcie zabudowa NCŁ nie dominowała nad otoczeniem w sposób znaczący, a wrosła w ten historyczny fragment miasta. (D.G.)